10 mars 2009

Gummivitaminer

Vi har ju varit sjuka en hel del i vinter; knappt har en blivit frisk så har det varit dags igen. Jag tror att vi dels blir utsatta för en massa nya baciller, dels är inne för mycket i den torra inomhusluften.
Nu är ju vintern snart slut men jag har nu äntligen köpt en luftfuktare och olika specialvitaminer.
I helgen var barnen med och handlade och de blev överlyckliga när de såg vitaminhyllan... Inte så konstigt eftersom bl.a. alla Disneyfavoriterna finns som vitaminer. De fick välja varsin burk, för det är omöjligt att samsas om antingen Bilar-vitaminer eller Princess-vitaminer...
- Jaja, de går väl åt, tänkte jag och lät dem lyckliga få varsitt paket. Och jag hade mer rätt än jag kunde tro, för i burkarna gömde sig gelégodis-vitaminer och jag har sen den upptäckten haft en hel del jobb med att förklara för E att det är som medicin och att man bara får ta två per dag, annars blir man sjuk.
- Men jag är sjuk! hävdade han och ville därför ha mer medicin...
Hur ska han fatta skillnaden att han får godis på lördagar men godisvitaminer varje dag?

Och trots rätt dos på vitaminbilarna så fick E 39,5 i feber i natt så nu är jag hemma med sjukling igen och kan bara hoppas att det är tjugonde gången gillt för den här vintern...

Inga kommentarer: