07 december 2009

Dagens toppnyhet i Indiana...

Det har snöat i natt och det föranledde Fox59 News att förlänga morgonens nyhetssändning med en timma, trots att snöfallet var sparsamt och att bara två Indianaskolor är stängda idag.
Men är det första snön så är det och en del bilister blev överraskade med en del olyckor som följd. Dagens lokala toppnyhet än så länge alltså.
En annan, väldigt lokal nyhet här i huset, är att jag ska få besök av en svensk "barnvakt" idag och på torsdag, jippi! Nu ser jag ljuset i måste-tunneln och kanske har jag en chans att hinna klart nästan allt jag tänkt ordna denna vecka...
Ha en bra vinterdag!

2 kommentarer:

BQ sa...

GRATTIS! Sedan vill du nog ha denna barnvakt fler gånger...
Hos oss smälter snön...

Katarina sa...

Vackert med snö! Härligt med en barnvakt! Lycka till med dina saker som du ska ha gjort!

Jag har en underbar helper här i mitt hus, det ska bli tungt att en dag vara utan henne! Hon gör vardagen mer färgglad och skimrande för mig! Samtidigt lär jag mig lite Cebuano!