23 december 2009

Ho-hoo...

Hoho i natten, har jag några läsare kvar?...
Ledsen för obefintlig rapportering men här är ett litet livstecken iaf!

Tack för lycka-till-hälsningar inför Arubaresan!
Själva resan ner gick bra men när vi skulle hämta ut våra väskor vid ankomst kring midnatt så var min stora borta med allt mitt plus två av barnens saker inklusive necessär och badkläder...
Så den första dagen på plats blev det till att hålla sig inne så mycket som möjligt, det var för varmt utomhus med jeans och långärmad tröja. Till vår stora glädje kom väskan framåt kvällen; äntligen kunde semestern börja!

Kortfattat var det en väldigt avkopplande semester (mer detaljer och bilder kommer när juljäkten, som dragit igång igen, har lugnat sig...) med ett segt slut eftersom vi var försenade till Chicago och var hemma först halv fyra på morgonen, 18 timmar efter att vi checkade ut. Den sista biten, en bilresa på 4,5 timme, var väldigt jobbig men vi var glada att vi kunde komma hem öht då det var flera USA-flyg som var inställda pga oväder i västra delen av landet.
Eftersom vi kom fram så sent så känns det nästan som när man åker hit från Sverige, dvs vi har varit sega och snurriga sen vi kom hem. Jag har iaf lyckats tvätta, handla, baka peppisar och göra glögg bl.a. och imorgon fortsätter julracet så nu måste jag stupa i säng...

Nattinatt från ett gråkulet Indiana!

2 kommentarer:

BQ sa...

Vad roligt att höra från dig igen! Det var inte dåligt vad du hunnit med sedan du kom hem. Här en trogen som aldrig glömmer bort dig...Vi har ca -10C, något mer snö än sist, men fortfarande bara ca 1,5 dm. (sa jag att det var -31C i D i torsdags, när jag jobbade m flytten?) Det är mycket mer ute vid kusten. Jag passerade Ö-vik i går, där var snöigt på gator och trottoarer. Hade lilla julafton med B och P. Nu ska allt lugna ner sig ffg på länge. Bara BF och jag. LUGN jul alltså. Är helt slut efter detta års alla händelser o göromål. Hoppas att friden även breder ut sig i Columbus. Hoppas mina 5 pkt (+ ett kort) hunnit fram! GOD JUL TILL ER ALLA 5+2!

Nena in da USandA sa...

Tack! God Jul till er med! Vi är avis på snön, har bara regnar och blåser det... Kramis!