01 december 2009

Ljus i mörkret...

Idag tog jag några roliga bilder till bloggen när jag var ute och for men de försvann spårlöst när jag tankade över dem till PC:n, buuuh...
Som en klen ersättning kommer några alldeles nytagna bilder på våra utomhusjulpynt (det är kallt ute nu så jag hade inte lust att finlira med kameran, sorry...) - isflingan, "candy cane lollyn" och entrén med enen och "ljusslangen".

Det kanske är onödigt att tala om att jag gillar utomhusbelysning när det är becksvart ute, men i "lagom" mängd. I fjol hade vi bara isflingan och det var ganska mörkt i husen runtom men i år har grannarna börjat lysa upp en hel del här och där vilket känns trevligt. (Överhuvudtaget har det blivit så bra stämning här i området, folk har börjat bli lite sociala med diverse aktiviteter, nu närmast en "Ladies Night Out" om någon vecka som jag tyvärr missar, hade varit kul.)

Nä, det är ju en dag imorgon (idag) också så det är väl dags att släcka ner här... Nattinatt!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Åh vad mysigt med utomhusbelysning! Entreén var verkligen jättefin. Avis? Inte alls ;)

Ha det gott

BQ sa...

Ser ju ut som entrén till ett flottare hotell...Lyxigt!

Nena in da USandA sa...

Camilla och BQ: Kul att det gillas!Tack för kommentarer, alltid kul med lite uppmuntran (särskilt som det var lite stökigt med att sätta upp det tilsammans med barnen plus att jag fick ta ner och reklamera den första "slanglampan" som visade sig vara trasig)... :)