28 december 2009

Nyårssemester - till slut!

Efter några dagars funderande har vi bestämt oss för att ta tillfället i akt och göra en liten semestertripp utan barn eftersom farmor och farfar gärna ställer upp som "barnvakter".
Men eftersom vi är ute i sista minuten (vi vill gärna vara på väg om 1,5 dygn) så är det lättare sagt än gjort att hitta hotell till rimligt pris i New York. Jag har budat på Priceline.com i en dryg timme nu utan napp, får se hur länge man orkar innan vi antingen bokar på "vanligt" sätt om vi hittar nåt som verkar ok eller väljer ett annat resmål...

(En dryg halvtimma senare:) Fick äntligen napp på Priceline.com, det är så spännande att se var man hamnar och nu blev det Affinia Manhattan . Vi sparar sisådär 200 USD totalt jmf mot listpris, inte så dumt - lite extra shoppingpengar kanske! :D

(Ytterligare ett par timmar senare:) Gäääsp! Klockan är 02:13 och jag har precis chattat med Delta (flygbolaget) pga en del strul med bekräftelse från Expedia.com... Vi ska ju åka om mindre än 1,5 dygn så man har ju inte tid att vänta in bekräftelsemejl (skulle ta fyra dagar!) Men det verkar ha löst sig, skönt, då kan jag sova lugnt!
Nu stupar jag i säng efter en bokning som jag trodde lätt skulle vara avklarad före midnatt, så kan det gå. Men nu hoppas jag att det visar sig vara värt sömnbristen att få fira nyår i The Big Apple!

Nattinatt från ett numera snöigt Indiana!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Vad mysigt att dra iväg, och det gäller ju att passa på nu när ni har barnvakter där hemma.
Hoppas nu att ni får det jättemysigt.

Aruba verkade ju vara en hit, förutom försenat bagage o så. Men det är ju underbart där.. Jag var inte alls avis, nejdå:)

Ha det gott.
Kram
Camilla

kalaslotta sa...

Hm...man kan ju undra varför ett mejl ska ta 4 dagar!!! Menar de postledes då eller?

anyways, välkomna till NYC...ett tips om ni tänkt gå på MoMa...ät en smarrig lunch på restaurangen precis next door..The Modern. Ta svampsoppan som förrätt och lammet som varmrätt om ni är hungriga...mums mums säger jag.

BQ sa...

LYCKA TILL! Ha det riktigt trevligt nu i NY säger MoMa och BM...GOTT NYTT ÅR 2010!! (Julkortet kom idag)

Nena in da USandA sa...

Camilla: Tack, lite pirrigt är det att dra iväg från de små liven men vi ser fram emot det... Tjohoo! :)
Jag ska fresta med lite mer Aruba när vi är tillbaka, har lite bilder att visa...
Ha det!

Kalaslotta: Gissa om det vattnas i munnen - yummy, tack för tipset!!!

BQ o BM: Gott Nytt År till er med! Kanske sms:as vi nåt innan det gamla är slut... Hörs!

Katarina sa...

Njut av kontrasten!

Önskar dig och familjen ett Gott Nytt År från tropikerna!