04 december 2009

More is Less?...

I helgen tog julpyntandet rejäl fart här och det är främst efter att det blivit mörkt som man ser alla ljusspel och annat som fantasifullt lyser upp mörkret överallt.
Men det finns julprydnader som även syns dagtid, bl.a. är det populärt med uppblåsta jättefigurer i nylontyg (med en fläkt som går; när den är avstängd ligger de som platta mattor på marken).

I ett hus jag passerade har de nog inte hört talas om begreppet "less is more" - eller var det "more is less"?
Nä, knappast... Åtminstone tycker jag att det trängs lite väl många nylonfigurer på entrésidan, men det är å andra sidan även en hus-till-salu-skylt uppe och i dessa tider med många hus på marknaden kanske det inte är så dumt att dra till sig lite uppmärksamhet?
Fast skylten är ju inte det första ögonen hamnar på i det här fallet...

Nu ska mina ögon snart få vila för ikväll - C U!

1 kommentar:

BQ sa...

Verkar JOBBIGT! Tänk att ta reda på allt skräp efter julen...Nöjer mig med mina slingor och ljusdraperier + julgran från G.
Tycker det ser fint och stilrent ut. Har dessutom investerat i en ny röd brevlåda med inbyggd belysning som lyser vackert mot snön. Men det blev inte billigt med kabeldragning och installation.
Nog traktens dyraste brevlåda...