28 augusti 2009

Inredningstips!

Jag glömde mina sköna svarta Crocs-badtofflor ute på altanen en dag och de krympte ett par storlekar. Hittade inga ersättare förrän idag då jag fann ett par på Hallmark; de sålde ut det lilla de hade kvar och det enda paret i min storlek var i knallrosa och orange, men vad gör det när de sitter lika bra som de gamla gjorde och bara kostade tio dolares... :)

Men räkningen slutade inte på den blygsamma summan; de hade ju så mycket annat skoj till bra priser...

Fast en sak jag inte riktigt fastnade vid, trots expeditens rekommendationer, var de pyttesmå prydnadsakvarierna för grodor.
Två små vattengrodor i varje glaslåda samt en hjälpsam snigel som rengör rutorna ingår, och till det en dekorativ växt fastsatt i det färggranna gruset - tjusigt! Så kan man välja vad som matchar ens hem och de praktiska små liven behöver bara två små bruna matkulor var, varannan dag i sitt ca femåriga liv. Och de klarar sig längre utan mat behov (fast ska man resa bort kanske man kan stoppa akvariet i handväskan?) och den pyttelilla matpåsen räcker ett helt år! Vad snigeln livnär sig på glömde jag att fråga men om den är flitig överlever den antagligen på det som glasrutorna levererar...

Och som en glad avslutning på dagens shoppande fick jag en julpåse och info om att de första julsakerna anlänt till butiken idag...
Nu är det jul igen, snart, tjohohooo...

2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Galet! Vardagen här...

Camilla sa...

Var pa ett garden center haromdagen dar de korde bade med julgrejer & Halloween samtidigt. Blev lite mycket tyckte jag, men men...
Ar ju har vid Halloween och det ska bli kul.

Kram