26 augusti 2009

Nätköp i all ära...

...men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

När vi var hemma i Sverige nu senast sålde jag min grå favvisvagn Mountain Buggy Urban. Den är otroligt lättkörd på alla underlag och en riktig föräldrafavorit, men vår minsting var inte så förtjust i det bakåtlutande sittläget utan satt mest och hängde framåt. Så jag började istället leta efter en vagn som förutom 90-graders sittläge även helst skulle ha en "ombonad" och vändbar sits (så barnet kan sitta vänd både framåt resp. bakåt) och så ville jag gärna prova på en fyrhjuling med svängbara framhjul.

Jag hittade "Mutsy" på nätet men de barnbutiker här i närheten som säljer Mutsy hade inget ex i butik utan bara på nätet så jag hade inte möjlighet att se någon live, men chansade på att beställa en från en butik i Texas. Jag valde då en khakifärgad - inte tråkigt svart och inte för känsligt ljus klädsel.

När den efterlängtade vagnen kom för ett par dagar sedan var det inte så roligt längre för det visserligen rejäla tyget var så otroligt glansigt att det i dagsljus ser ut som ett guldtyg... Jippi... Dessutom är nog handtaget gjort för långa personer eller de med rejäla platåskor; det är så högt att jag som är av medellängd (tror jag, 167 cm) känner mig som ett barn när jag har den i lägsta läget. Eller så är jag bara ovan eftersom jag mest har haft vikbara handtag innan.

Så nu överväger jag att skicka tillbaka den och har kollat in framåtvända trehjulingar igen...
Var ute och tröstdrog vår enda kvarvarande Mountain Buggy Urban igår (en dubbelvagn), fast det var ju inte en sån vi ville ha just nu egentligen så kanske det slutar med att jag bara byter ut sitsen.
Vågar nog inte satsa på annat än svart i så fall, för det metallicglänser nog inte, väl...?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är verkligen modig som köper en vagn osedd.... Guldfärg är inte mig emot faktiskt, men nu verkar det vara mer som inte var som du tänkt dig... Hoppas det ordnar sig!

L - nattugglan