08 augusti 2009

Mmm... Madone...


Varje år när det är dags för Tour de France, som får så mycket mediabevakning att även en strängt upptagen mamma inte kan undgå att få se litegrann då och då, vaknar min slumrande cykeltarm till och börjar suga lite.
Som gammal tävlingscyklist har jag fortfarande en förkärlek till cykelsporten, även om jag inte har tränat mer än ett fåtal gånger sedan jag fick barn. För några år sedan köpte jag en Gary Fisher MTB och det var underbart roligt att köra i skog och grus och i ett anfall av optimism fick Gary hänga med i flyttlasset hit. Tyvärr har han bara stått och hängt i garaget sedan dess...

Härom dagen började T prata om att skaffa en racer för sina jobbturer, eftersom det är lite tungt att köra mtb på landsväg, och han tyckte att även jag skulle göra slag i saken och komma ut lite. Jag rabblade upp en massa undanflykter och så var det inget mer med det. Men så igår på beachen pratade jag med en annan svensk mamma här och hon berättade att hon nyss köpt en cykel och kör några gånger i veckan. Gissa om jag blev sugen på att hänga med! Så nu har jag surfat nätet på cyklar och idag var jag även in i två cykelaffärer för mer info. Jag har blivit lite småförälskad i en TREK Madone, men den skulle kräva att jag verkligen tar mig i kragen.

Ja, det vore buskul att få känna fartvinden igen, även om den inte kommer vara så fartig i början utan istället bara kännas grymt motig, men så är det ju när man har legat lågt så länge...
Nu ska jag bädda ner mig och drömma ljuva cykeldrömmar, förhoppningsviss sanna sådana... Zzzz...
(Bild från Trekbikes.com)

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken läcker cykel!
Jag tycker definitivt att du ska slå till och inhandla en tvåhjuling och susa fram.
Kul med en annan svenska där som också gillar cykling.
Inget att tveka på vet du :)

m family goes västerut sa...

VA? Tävlingscyklist. Det måste vi prata om....