18 oktober 2009

Godis i långa rader!

Just nu är affärerna fulla med Halloweengodis; bl.a. WalMart har en lååång gång med hyllmetrar med godis.

Det finns förstås vanligt godis men även t.ex. godisögonlober, gröna slemhänder, spök-, häx- och pumpfigursgodis men annars är det speciella med Halloweengodis att godiset är förpackat i små "Trick or Treat"-påsar. När barnen går runt och knackar dörr den 31:a för att tigga godis vill man försäkra sig om att godiset inte är manipulerat, något som tyvärr har hänt tidigare. Barnen får ordentliga instruktioner om att inte öppna godiset förrän någon vuxen har kontrollerat att förpackningen ser ok ut.

Sen kan man undra om barnen vågar knacka på hos alla hus som välkomnar dem (dvs de hus som har utebelysningen på); t.ex. hos det här huset som jag såg härom dagen - Scary...

3 kommentarer:

Anonym sa...

... inte bra för tänderna ...

//ffm

BQ sa...

Pyntar du något? Med finare saker?
Själv skulle jag nog bara ha typ lyktor, ljus och vackra "grönsaker"...för att påminna om mina kära bortgångna

Nena in da USandA sa...

ffm: Halloween är en lördag i år så det är rätt ok. Däremot kommer de att få ont i magen om de äter allt de kommer att få i Trick or Treat (fast så mycket kan inte ens värsta godismonstren äta, jag lovar...)

BQ: Nej, jag pyntar inget speciellt för Halloween, några små höstsaker bara...
Låter mysigt med ljus och lyktor!