13 oktober 2009

Oredan Side by Side

Vi har en Side by Side-kyl/frys, dvs kylen och frysen sitter ihop i en enhet men frysen är hälften så bred som frysen.
Den typen är väldigt vanlig här och har även kommit till Sverige, har jag sett.

Jag gillar kylen, den är helt ok, och frysen har en vatten-/ismaskin på framsidan som jag uppskattar (isen är toppen fr.a. alla heta sommardagar och det filtrerade vattnet en nödvändighet året om eftersom det annars smakar klor). Men frysen lämnar mycket i övrigt att önska...
I det här fallet beror oredan inte på att jag är slarvig, men kanske okunnig? Om någon kan ge mig tips på hur man bär sig åt att få in förpackningar (glass, burkar med hemlagad mat, fiskpinnar etc) och påsar (bröd, pommes, köttbullar etc) som ska ligga fint på gallerhyllor utan stödkant och inte glida och rasa ut så fort man öppnar frysen eller ska ta ut nåt lite längre bak, så är jag djupt tacksam!!! För det här är ett irritationsmoment dagligen.

Om man bara har fyrkantiga färdigrättskartonger typ pizza och ett par pommespåsar (finns en liten korg längst ner) så vore problemet löst.

...Ooops, det är ju mig det är fel på för jag har inte rätt matlivsstil för den här frysen!
Lösning: kidsen får lära sig att äta mera pizza och annat färdiglagat och jag slipper laga mat på kvällarna till deras lunchlådor - yippi!

Inga kommentarer: