20 oktober 2009

Mästerkonstnär i vardande?...

Efter kvällens middag blev det lite plock (jag), lek och mys innan bad- och nattningsdags. Vi befann oss i olika rum, jag och T, och insåg att det var så tyst (vi hörde inte E) och att Mellis inte var hos någon av oss på övervåningen.
Hmm... Kom på att Mud room-dörren hade varit öppen så jag gick dit för att se om det var något speciellt i görningen.

- Gaaah! Vad har du gjort?! utbrast jag, men tydligen inte tillräckligt högt så att det hördes upp.
Jag tog ifrån E den röda tuschpennan och när den oförstådda konstnären torkat tårarna som kom när mamma inte verkade uppskatta verket han var så nöjd med, fick han berätta att det var en labyrint han ritat där man kommer in i hjärtat som han skrivit sina namnbokstäver i...

Jag lovade att inte säga något till pappa innan upphovsmannen själv somnat - så nu, käre make, om du läser detta på morgonkvisten så får du förklaringen till varför du inte fick gå in i Mud-rummet ikväll och släcka...
Ha en bra dag!

6 kommentarer:

Camilla sa...

Det var ju en fyndig forklaring. Labyrinten var ju fin, fast inte pa vaggen kanske...

BQ sa...

Oh, lille E! Jag vet att du har ett hjärta av guld, bara man går rätt i labyrinten så hittar man detta guldhjärta. M-a ÄLSKAR dig!

m family goes västerut sa...

We love E.

Nena in da USandA sa...

Tack för kommentarer!
Ja, vad ska man säga... och T har inte läst bloggen än så vad han säger ska bli intressant att höra! :)

Katarina sa...

Hej, jag ramlade in på din blogg. Väldig trevlig!

Ha ha, den förklaringen var bra , varför dörren var stängd!

Katarina i Filippinerna

Nena in da USandA sa...

Katarina: Tack för kommentaren och välkommen till min blogg! :)