08 oktober 2009

Klassiskt vardagsmysterium...

Hemmafrun har idag ägnat den mesta tiden åt att tvätta, sortera tvätt, sortera barnens garderober, tömma dem på urväxta kläder (hur kan de dra iväg så fort fast man inte märker det förutom på kläderna?) samt göra några rockader (neutrala tröjor etc från Storis till Mellis och så leta fram lämpliga, större kläder ur klädarkivet till Lillis och till sist förflytta Lillis urväxta kläder tillbaka till klädarkivet).

När allt var färdigsorterat ställdes jag inför det klassiska vardagsmysteriet: Vart tar alla strumpor vägen?? Slutsumman blev tolv (12!) ensamma singelstrumpor! Visserligen är de ju ganska små, men ändå - vart har de blivit av? Ibland kan man ju hitta någon vilsen strumpa i ett påslakan t.ex. - fast jag brukar tänka på att inte tvätta strumpor och lakan ihop - och tolv stycken kan väl inte ligga och trycka i vårt linneskåp, eller?

Nu ska jag tömma den sista torktumlaren innan jag knyter mig och har jag tur så kanske det dyker upp någon saknad strumpa - you never know! :)

Inga kommentarer: