07 oktober 2009

Hundkläder och glass i Nashville


Nashville, Indiana, är en mysig liten ort där husen har en personlig prägel i lite äldre stil och där finns bl.a. en massa små butiker med div. heminredningsdetaljer. Men framför allt är orten känd som en konstort med gallerier och hemgjorda alster lite här och var.

Härom dagen kunde jag konstatera att inte ens en liten ort som Nashville saknade en boutique för husdjur med bl.a. en rosa barnvagn, eller hundvagn rättare sagt, utanför (se bilden) plus att de hade en hel massa hundkläder i olika design.
Jag undrar bara - varför? Vad har man hundkläderna till? Det är inte bara varma dressar för små frusna hundar vintertid som saluförs utan även klänningar, t-shirtar mm. Och förresten så finns det nog inga frusna hundar här för de är nästan aldrig ute. Men eftersom det finns hundklädesbutiker lite här och var (jag har sett fem stycken hittills i närområdet) så måste det ju finnas ett hundkundunderlag? ...

Jag slutade att fundera på det hela när E hittade en butik med hemgjord glass, som vi avslutade trippen med ett besök hos. Det var yummy!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Vilket mysigt stalle! Husen for tankarna till den engelska landsbygden.
Det dar med hundklader begriper jag mig heller inte pa. Stackars hundar att traska runt utstyrda som for en cirkusforestallning. Ok, om det ar kallt och man har en kortharig hund.. men annars absolut inte.
Ha det gott

Anonym sa...

Hej på dig Elias ...
får farfar smaka på din glass?

//ffm

Nena in da USandA sa...

Camilla: Ja, det är en jättemysig liten stad! Det är skönt att vila ögonen på hus som inte är så typiskt amerikanska ibland.
Och hundkläder... de fascinerar mig verkligen - mångfalden till salu fast man aldrig ser hundar med kläder... fast det är nog skönt för hundarna att slippa bli utskämda ute bland folk och hundkompisar... :)

ffm: Glassen var yummy!

Anonym sa...

Hej Nena!

Längtar tillbaka till er alla speciellt när jag ser "E" i Nashville! Älskar den lilla för Indiana annorlunda stad. Vagd gäller hundkläder så står vi där med vår nyinköpta chorkie valp - 15 cm hög och 25 lång och undrar om vi måste skaffa det- hon fryser redan!? Kram Anette

Nena in da USandA sa...

Men hej Anette!
Vad mysigt att höra av dig!
Tänk att ni skaffat hund; jag såg nyss en bild på Skype - hur söt som helst ju! Säg till om du vill ha en klänning eller ytterjacka eller nåt till henne så skickar jag, fast hon är ju finast i sin vackra päls... :)
Kramkram!