27 april 2009

Ohiohoho

Helgen har bjudit på underbart väder på 30 grader och vi har haft fullt upp med bl.a. isshow, shopping och trädgårdsfix!

Det finns massor med trädgårdspynt och grejs till försäljning här, en del rätt fint men många saker är riktiga rysare. Att smycka rabatter etc med saker på pinnar är speciellt populärt och även jag föll till slut för trycket, även om jag först inte riktigt begrep vitsen med det. Vet inte om jag begripit ännu men lite mysigt är det. Återkommer med bilder på pinnarna.

Det mesta i butikerna är Made in China förstås, fast jag hittade en stenuggla som jag tycker är trevlig att ha vid entrén och ett extra trivselplus är att den faktiskt är gjord i Ohio, vår granndelstat!
Godnatt från nattugglehemmafrun!

4 kommentarer:

Emilie sa...

Vilken jättesöt uggla! Jag letar också efter lite stenprydnader till trädgården men inte har jag hittat någon sån söt.
Kram Em

Angelica sa...

Söt uggla!

Hmm, synd att trädgårdspynt ofta är ganska otympligt, annars är jag helt övertygad om att jag skulle vilja köpa en hel del när vi är i NY. Men, shoppa lär jag får göra ändå ;-)

Bara 2,5 veckor kvar...

Inger sa...

Ser fram emot att få se pinnarna!

m family goes västerut sa...

Hemma igen!