29 april 2009

Virusfri shopping

Nu när hotet om svininfluensa hänger över USA så känns det lite extra bra att amrisarna har pippi på att desinficera. Jag tyckte att det var lite överdrivet i början, lite baciller blir man bara härdad av... Men efter denna långa förkylningsvinter där barnens krassel avlöst varann så har jag tänkt om.

Numera finns Kleenex Anti-Viral Tissues här hemma, näsdukar som påstås döda 99,9% av alla förkylningsbakterier och virus (vet inte om jag riktigt tror på det, men ändå...), Clorox Anti-Viral städservetter på burk (toppen att ha i t.ex. badrum/toalett för snabbrengöring) och så förstås portabla Hand Sanitizers; dels ett trevligt skum, dels en liten tub typ penna med spray (och som jag brukar glömma att använda, men perfekt att ha i handväskan).
Kan vara bra att ha för alla affärer är inte lika omtänksamma som Jay-C mataffär som bjussar på Clorox-våtservetter att torka av kundvagnshandtaget med. Inte så dumt!

Apropå affärer så var jag ute på Outleten igår men köpte fel storlek på skor till E (hans fötter har dragit iväg nåt enormt på sistone och han ligger numera bara en storlek efter A) så då måste jag ju dit idag igen - stön och stånk, hela 15 minuter bort, vad jobbigt... då är jag tvungen att besöka nån klädaffär som jag inte hann med igår också... ;D Bäst att skynda sig på med lunchen nu då!


3 kommentarer:

Camilla sa...

Haha, det där med shoppingen verkade vansinnigt ansträngande :)
Kanske kan du fynda nåt till dig själv oxå när du ändå är där.
Anti-bateriella prylar kan vara bra men också helt tvärtom. Givetvis beroende på hur o när man använder det. Jag är väl lite inne på att det inte är helt bra att ta bort alla bakterier, då blir man nog sjukare. Tyvärr får man ju eländet ändå.
Alltid kul att läsa din blogg.
Ha det gott

Sanna sa...

Är ju inte så vanligt att vi använder sånt här. Mest är det väl i sjukvården. Fast i vintras när det gick ett magvirus på skolan där jag jobbar fick vi alla det. Jag klarade mig, men om det berodde på det vet jag inte. Vi hoppa sju alla slippa svininfluensan i alla fall. Trevlig helg! Kram

Anonym sa...

smart det där med våtservetter på affären ..borde finnas i sverige oxå man brukar ju inte känna sig så fräch om händena efter en shoppingdag :-)