07 maj 2009

Virusfria burgare?

På makens jobb serveras inte den allra bästa maten, milt uttryckt. Det enda man verkar kunna äta där är burgare och till det sallad istället för den feta pommesen.

Idag när de skulle luncha var salladsbordet borta och de sedvanliga plastbesticken var inpackade i hygieniska plastfodral. Den ensamma burgaren serverades dock på en flergångs porslinstallrik och drycken i oplastade engångsmuggar som man tar själv.
Ibland förstår jag inte riktigt logiken med saker och ting här, men "pig flu" (som de säger här i stan) -viruset kanske är speciellt attraherat av besticken och salladen?

Det påminner mig om när jag skulle flyga hem från San Francisco tre månader efter Elfte september. När jag skulle äta på flygplatsen och vecklade ur besticken låg där en vanlig metallgaffel och en plastkniv.
Varför var bara kniven utbytt och inte den vassa gaffeln? Och varför inte glasflaskor etc? Det var något jag inte heller riktigt förstod vitsen med.

Men å andra sidan är det ju bra att man gör nånting, det kan ju hjälpa (och i 9/11-fallet så har ju tack och lov ingen besticksincident skett, kanske tack vare plastknivarna...?).

Ruby Tuesday's yummiga burgare och
generösa
salladsbord går inte av för hackor!

1 kommentar:

Camilla sa...

Undrar hur de tänkte där egentligen? Verkar inte helt genomtänkt :)
Vad jobbar maken med? Hur länge har ni bott på andra sidan pölen?
Nyfiken, sorry ;)
Ha det gott