15 maj 2009

Personal Shopper

Tack för kommentarer till mitt senaste inlägg. Jag har mer att berätta om mina tankar och observationer kring ämnet fattiga och rika, men återkommer till det längre fram.
Ikväll blir det istället en tvärvändning till en oseriös favoritsysselsättning; shopping...

Idag tog jag med mig yngsta dottern till en diversebutik (kläder, skor, heminredning, köksgeråd, leksaker - you name it...), TJ Maxx. Man hittar alltid nåt bra udda fynd som man inte vetat om på förhand eller tänkt köpa och idag var det enda planerade inköpet en present till en klasskamrat till A.
Men varför bara kolla in leksaksavdelningen (som var avklarad på nån minut) när man har t.ex. skoavdelningen på en armlängds avstånd?

Skor är ju en klassisk favorit hos kvinnor och jag är inget undantag. Allra svagast är jag nog för sneakers (och stövlar...) men blir lite trött på mig själv ibland och skulle vilja några fler "vuxna" skor.
Lillis, som lärt sig att gå själv sen ett par veckor tillbaka, vill inte längre sitta i vagn om hon inte sover, så hon fick hoppa ner på golvet. Och började direkt rota i skohyllorna. Hon tog fram några par som hon ville att jag skulle prova (det är sant!) och hade förkärlek för glittriga grejer...
Nu blev det inga skor för klackarna var antingen alldeles för höga eller helt platta och jag ville ha något mittemellan, men det var skoj att ha en engagerad personal shopper med på rundan och jag ser framtiden an med tillförsikt! :)

- Mamma, jag gillar de här guldiga med guldkulor, eller de silvriga med glasstenar. Vad tycks?
- Hmm, för platta och jag gillar inte att ha den där strängen mellan tårna...

- Nähä, men de här då? De är ju inte platta. Men väääldigt eleganta!
- Ja, för nån som inte vinglar när hon står still. Inget för mig!



- Okej, men kolla in de HÄR då, sneakers från ditt nya favvismärke Skechers! OCH de är prydda med gnistrande diamanter! Vad säger du NU då?
- Too much och jag ville ju inte kolla på sneakers den här gången, sa jag ju!
- Gaaah, du är bara för boooring, inget duger! Nä, nu får du klara dig själv, jag drar...

Men jag klarar faktiskt av att shoppa själv så det blev några andra trevliga, smarta inköp istället!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Åhh vilken söt personal shopper!!
Hon måste haft jättekul där bland alla blingade sandaler och skor med konstig(?) klack.
Min systerdotter (4 år) är jättekul att gå i affärer med. Hon älskar bling bling och har sagt att hon ska ha likadana naglar som jag när hon blir stor :) Nu brukar vi måla dem ibland, rosa är favvofärgen.
Köpte massor med roliga kläder till henne i USA förra året, får väl shoppa nytt nu snart.
Ha det gott

BQ sa...

Ljuvliga lilla N - du är din mamma upp i dagen!

Taina sa...

Coolt med egen shopper. Söt är hon också.
TJ Max brukar jag också handla på. Där finns verkligen allt.
Hälsningar från mig i CT