04 maj 2009

Shopaholic?

I lördags var jag ute vid Outleten för tredje gången på fem dagar. Då kom jag att tänka på en mugg jag såg i en butik här:

SHOPAHOLIC
Pron: shop-a-haw-lik
- Noun
* An upscale word for bag lady.
* One who doesn't buy into the "less is more" theory.
* One who doesn't know "downsizing" is in.

Så skönt, då behöver jag inte vara orolig för jag känner inte igen mig i beskrivningen. Eller ok för bag lady, för ibland kan man ju känna sig som det nästan efter en lyckosam shoppingdag! :) Fast för min del är det historia; nu för tiden hinner jag bara med två, max tre butiker vid ett och samma besök och nu senast var det maken som behövde ekiperas.
Men det hindrade ju inte att han blev lotsad till butiker som dessutom har en klädavdelning för kvinnor... :D

2 kommentarer:

Angelica sa...

Hmm, då kanske jag inte är en shopaholic heller, känner inte riktigt igen mig i beskrivningen.

Jodå, jag fick ditt mail. Och jag var helt säker på att jag hade svarat, men det hade jag visst inte - sorry! Blev inte alls avskräckt, vi tänker ändå inte vara där så mycket. Men jag tänker ta med mig ett eget påslakan att sova på/i, bara för att jag är så fånig.

Hur är det egentligen med svininfluensan där borta? Märker ni av den något? Lite oroad är man ju nu när vi ska åka, men samtidigt så kan man ju bli sjuk var som helst...

Camilla sa...

Nä jag tror absolut inte att du är någon shopaholic, så du kan lugnt shoppa vidare.
Dessutom är det bra att shoppa nu i kristider, hjälper ju ekonomin. Så det är ju bara fördelar :)
Hittade du något till dig på outleten, förutom skorna?
Ha det gott