02 juni 2009

Bodacious the Bull

Vår lilla stora tjej är helt fascinerad av Bull Riding och TV visar de stora PBR-tävlingarna på kvällar och helger. Det är en relativt stor sport här.
Ridningen varvas med intervjuer och reklaminslag - macho såklart, typ whiskey, Army-värvning och Dodge RAM Heavy Duty-bilar (åtminstone innan Chrysler gick i kk...).

Igår kväll, efter tävlingarna, visades en dokumentär om tidernas grymmaste tjur - Bodacious. Det var bara tio gånger en cowboy lyckades hålla sig kvar de åtta sekunder som krävs; totalt gjordes 135 försök. Bodacious specialitet var att göra oväntade rörelser och ett speciellt kast bakåt med huvudet så att ryttarna knockades... (Här finns en filmsnutt om Bodacious framfart, eller läs om honom på Wikipedia.)

Nu håller jag som bäst på att undersöka om A kan få se en PBR-show irl, vi får se. Hon vill väldigt gärna se en, bara jag garanterar att vi slipper rida själva... :D

Annars har här varit en härlig sommardag, 32 grader och nu vid midnatt 22. Vi har badat och till middag blev det grillning; jag älskar att sitta ute på kvällen när man är helt inbäddad i tropisk värme och slipper ta på sig nåt varmt. Sommaren är troligtvis här för att stanna nu, till slutet av oktober om vi har tur, men redan imorgon är det dags för ett besök i poolen hos några lyckligt lottade svenskar... :)

1 kommentar:

Camilla sa...

Hoppas att ni får biljetter till en PBR-show, det tror jag hon skulle tycka vore jättehäftigt. Allt sånt är ju helt annorlunda mot att se det på TV. Alla intryck runt omkring & alla ljud förstärks ju med 100%.
Jag var på baseball i SF en gång för längesedan, mest för att det inte var någon amerikansk fotboll. Ville ju gärna gå o se ngt typsikt amerikansk sport.
Måste erkännna att baseball inte riktigt var min sport, så jag skulle nog ha gillat att gå på en PBR-show mycket bättre.

Ha en bra dag med poolplask o grillning.

Camilla