10 juni 2009

Dagar som suger...

Vissa dagar känns det toppen att få vara hemmafru, andra suger det. Som idag.
Hur vilda, stojiga och olydiga kan barn bli? Och mitt i alltihopa ska det åkas och vaccineras plus handlas lite efteråt. Lillasyster, som kan vara ganska besvärlig att ha med i affärer numera, satt som ett ljus i vagnen och iakttog sina äldre syskon; hon kände väl på sig att morsan skulle explodera om hon också satte igång...

Men, tack och lov är det inte så här alla dagar. Och när det känns bedrövligt försöker jag att tänka på de fina ögonblick som faktiskt också existerar. Som en dag härom veckan när A o E stormade in efter preschool, lekte och stojsade med humöret på topp, och E plötsligt stannar upp mitt i leken och i ett anfall av ömhet omsluter sin storasysters ansikte med sina händer och med rörelse i rösten säger: "Min lilla A, du är min bästa kompis!"
Jag smälte förstås medan A stirrade förvånat på sin bror en bråkdels sekund och sen fortsatte de att stoja runt... :)


Ett exempelhyss i mängden: Mellis blev lämnad ensam i ca fem minuter och lyckades öppna den nya målarfärgsförpackningen, trots förbud att göra det, och visar stolt upp vad han skapat...

3 kommentarer:

Camilla sa...

Iiiihhhh, vilken färg!! Hoppas att den var vattenlöslig.
Han verkar inte ha fått nästan nåt alls på tröjan, vilket kan ses som en bedrift med tanke på att hudfärgen har ändrats till ödlegrön :)

Camilla

Sanna sa...

Hihi vilka busar! ;P Tack för tipset. Ska kolla det. HAr varit i NY en gång innan och tyckte det var helt fantastiskt. Hur blir det då inte mitt i julen och med älsklingen!? Kan bara bli super. Tack igen! Kram

m family goes västerut sa...

VA? Trodde JAG var din bastis!!!

Ville