05 juni 2009

Lappen i hamn!


Tjohoo, idag klarade jag uppkörningen och är nu godkänd och klar för att rulla omkring med ett Indianakörkort!
Tyvärr kan jag inte fingra på den efterlängtade plastbiten ännu utan får nöja mig med ett interimskörkort i form av en papperslapp.
Jag är i alla fall glad att jag fick den med mig, för det blev en väldigt komplicerad procedur (som tog längre tid än vad själva uppkörningen hade gjort) när de skulle ta fram den. Förvirringen uppstod när mitt tilltalsnamn egentligen inte är mitt First Name eftersom det är det sista av två förnamn och de hade då felaktigt skrivit mitt riktiga namn, tilltalsnamnet alltså, på det blivande körkortet och alla tillhörande papper. De fick göra om allt igen och löste det hela smidigt genom att konstatera att jag alltså har två First Names...

Men inom 30 dagar ska DHS, Homeland Security skicka hem körkortet, om alla mina papper (svenskt körkort, internationellt körkort, Social Security Card, sjukförsäkringskort, pass med visa, sjukvårdsräkning med adress på, och jag vet inte allt de efterfrågade...) passerar terroristnålsögat eller vad det nu är de kollar på...

2 kommentarer:

Camilla sa...

Stort Grattis till körkortet!
Jag har samma problem med namnet. Jag har 3 varav tilltalsnamnet är i mitten.
Jaja...

Camilla

BQ sa...

Grattis! Grattis! Det var duktigt fixat "mittipannkakorna"!
Jag skulle också vara JÄTTEsolt om jag fick en sån fin lapp.