13 november 2008

Shopaholic

Det kanske inte är helt obekant att USA är ett härligt land att shoppa i; kläder, elektronik, leksaker - you name it! Det är nog lätt att trilla dit och bli en hängiven shopaholic, dock är undertecknad immun, det ser gänget som hänger med mig överallt till.
Men emellanåt har jag bara en liten going att dra runt på och igår såg vi till att roa oss lite, den ena av oss utrustad med napp och tefatsögon, den andra med plånbok och tefatsögon. Efter ett besök i elektronikvaruhuset styrde vi nämligen kosan mot två favoriter, Bed Bath and Beyond (heminredning, hushållsapparater, köksutrustning mm - http://www.bedbathandbeyond.com/) respektive Hobby Lobby (inredning, hobbyartiklar, julpynt etc etc -http://www.hobbylobby.com/).

Jag har aldrig haft tid att kolla in sortimentet särskilt väl de få gånger jag varit där utan upptäcker nya saker varje gång. Igår fascinerades jag särskilt över Hobby Lobbys utbud som är ENORMT! Hyllmeter efter hyllmeter av allt mellan himmel och jord, bara fantasin sätter tydligen gränser för vad man kan göra! Jag blev lycklig över att se utbudet av fotoramar t.ex och genast kändes mina svenska, fyrkantiga, enfärgade i trä så otroligt tråkiga så jag var ju tvungen att befria affären från några av de vackra ramarna (och eftersom de har 50% rabatt blir det en tur till imorgon!). Intressant var att notera t.ex hur många sorters mönstrat papper som finns; kolla in bilden ovan, jag vet inte hur många fack det fanns att välja ur. I hyllan mittemot fanns bekväma block med olika teman av mönstrat papper. Kan ju vara bra att ha om man vill pyssla lite, eller? Skojsiga lampor fanns det också, till skillnad mot de gängse som verkar vara poppis här (snirklig bronsfärgad metall med beiga, böjda glaskupor; vi har hela huset fullt av dem i taken för när man hyr hus här så ingår de, vilket är bra och de passar även in i själva husets design).
Sen fanns förstås en prinsessavdelning och en korsavdelning. På söndagar är Hobby Lobby stängt, meddelar en skylt utanför, för att ge personalen möjlighet att umgås med sina resp familjer och kunna besöka kyrkan. Inte så dumt med en dag som ägnas åt lite seriösare aktiviteter än shopping kan man tycka.
Men imorgon ska jag som sagt vara lite oseriös en stund igen... :)


2 kommentarer:

Sara Mårtensson sa...

Oj, oj, oj.. tänk att få strosa runt på ett sånt där varuhus! Förstår att man måste hålla i plånboken så det inte går helt överstyr med shoppingen. Vilket utbud det verkar finnas allstå.. du har tur du ;-)

Kram Sara

tjohalia sa...

Hejsan!!

Äntligen hann jag fram till datan innan mina tonåringar.. Idag har det snöat i Trosa!! Stora, vita och blöta flingor.. Hela marken är/var vit. Får se hur länge det varar..
försöker följa bloggen regelbundet.

Hälsa alla i familjen

Kramar Tiina(Tjohalia)