20 november 2008

Småbarnsvardag

Idag hade jag en liten simulant i sängen som hävdade att hon var sjuk och inte kunde gå till förskolan. Det har hon hävdat flera dagar nu men idag gick jag på det när hon sa att hon hade ont i magen. När sovmorgonen var över och det sjuka gått över till halsen istället anade jag att min piggelina fyraåring mest var TV-tittsjuk så jag bestämde att vi måste åka iaf trots starka protester. Dock blev det lite TV ändå eftersom lillebror halkade på stolen vid frukosten och spräckte underläppen och det tog en stund att trösta och kolla att det ändå var ok. Men till lunch kom verkligheten ikapp henne och efter lämning på förskolan åkte jag och småsyskonen till vår närbelägna Outlet för några nödvändiga inköp (ja, det är faktiskt utförsäljning på bl.a. Timberland och det KAN ju bli utplockat snabbt...).

Livet går oftast i expressfart med tre små och vår lilla bebis börjar bli stor, har jag nyligen förvånat kunnat konstatera. I lördags, efter IKEA-äventyret, var hon så lättad över att få komma loss hemma så hon genast började krypa på alla fyra och fort gick det! Så nu får man komma ihåg att hon kan vara var som helst så att man inte snubblar på henne. Idag kom hon på att det är fint att kunna sätta sig upp från krypläget och själv hålla lite koll på alla klumpedunsar runt omkring. Dagen avslutade hon med att blåsa en "prutt" på min mage, vilket var kul förstås...
Nu ska jag ta med lille storebror upp till sitt rum för natten. Han sov sig igenom Outletbesöket så han var på topp när syrrorna nattades. Blir väl en extra tuff match att få med sig honom till förskolan imorgon men sån är hemmafruns lott...
Sleep tight!

2 kommentarer:

BQ sa...

Oh...Gulliga lilla N! M-a skulle vilja K R A M A henne! Så duktig hon är!

tjohalia sa...

Oj, vad lik N är sina två syskon.. Och vad mycket hon har växt!! Men men, jag såg ju alla tre änglarna senast i juli.. Hoppsan, vad fort tiden går..

Kramar Tiina