16 februari 2011

Ångermånader

"Mickan" i Solsidan är ju öppet-köp-fantast och här i USA skulle hon inte behöva oroa sig för att lämna tillbaka då det inte bara är en ångervecka som gäller. Det är ofta Hassle-Free Returns (problemfria återköp) som erbjuds, vanligtvis mellan 30-90 dagar, "no questions asked". I vissa butiker behöver man inte ens ha kvitto med sig men då måste man kanske visa leg istället.

Jag har faktiskt ganska ofta utnyttjat att man kan lämna tillbaka utan krångel för ibland går det lite för fort när man skyndar hit och dit. Jag har aldrig haft problem, inte ens om en förpackning är bruten, och är ständigt imponerad av den fina service man får.

Ikväll var det dags för ett nätinköp som jag delvis vet att jag kommer att återlämna; det var rea plus -20% och gratis frakt fram till midnatt på kohls.com och jag blev så sugen på ett par träningsskor. Det är inte så lätt att köpa skor på distans men jag beställde tre olika och två kommer att lämnas tillbaka i butik, ev tre ifall inget par passar. Mao har man inget att förlora, utom tiden det tar att returnera då.

Någonting ska man väl ha att roa sig med när man är instängd hemma med sjuklingar (sonen fick diagnosen influensa idag så han blir hemma några dagar framöver)...
Over and Out.

Inga kommentarer: