02 februari 2011

Ice Days

Oh Man, long time no hear!
Snödagar och sjukdagar har nästlat sig in i vardagen sedan sist så det har inte varit många "normala" dagar och jag har kommit av mig med bloggandet totalt...
Jag har haft alla barnen hemma igår och idag; Alba har varit magsjuk och febrig och idag var skolan stängd. Liksom imorgon.

Vi är mitt uppe i vinterns värsta oväder med underkylt regn som kapslat in allt i en isskorpa (får se om våra stackars träd, som bågnar, klarar sig) och gjort gatorna ishala. Man avråds från att bege sig ut om man inte absolut måste. Fönsterrutorna har en bubblig isskorpa på sig och de ser ut precis som insynsskyddade badrums- eller entréfönster.
I natt ska det dessutom snöa på isen. Men vi har sluppit att få besök av den blizzard som sveper fram i Mellanvästern och som orsakat avstängningar på motorvägarna och även gjort att man varit tvungen att kalla in National Guard.
Chicago, fyra timmar norrut härifrån, är mitt uppe i snöstormen nu och förväntas få mer än 60 cm snö. Där ska de allmänna skolorna, för första gången på tolv år, hållas stängda under onsdagen (de är mer vana vid snö än vad man är här).

För att få upp min bloggånga igen så blir mitt mål för februari: ett inlägg om dagen/kvällen!
See you soon again - iskalla hälsningar i Columbusnatten!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Fy sjutton för is, snö och sjuka av alla de slag.
Håll er inne bara:)

Kram

BQ sa...

Varmande passadvindar fran Kap Verde kommer har och tinar upp er iskyla...standigt +25C

Nena in da USandA sa...

Camilla: Ja, idag blev en riktig innedag, det är glashalt utanför. Men imorgon är det skola igen, som det verkar. Ha det!

BQ: Ja, det låter inte helt fel... Passa på och njut! Kram!