15 februari 2011

Happy Valentine...

Helgen gick i Alla Hjärtans-tema med fixande med kort och påsar med lite treats i och diverse annat som skulle ordnas, men iom att Alba blev frisk efter en dunder-penicillinkur så unnade vi oss att åka iväg på en söndagsutflykt till Ohio också.
Och idag var det full fart igen med späckat program på skolan; eftersom vi har tre barn där så gick programmen i varandra under hela dagen med avbrott för lunch. När dagen var slut och jag skulle hämta sonen så var det en feberrosig pojke jag möttes av. Så det blev bara en enda "normal" dag (dvs alla i skolan) innan det är dags för min husarrest igen... Missförstå mig inte; i första hand är jag ju bekymrad över när barnen är sjuka men efter två veckor med magsjuka (även jag) resp feber/influensa (inte jag, ännu iaf) och utan träning så börjar kroppen skrika efter fysisk aktivitet och knoppen vill se annat än husets väggar från insidan, mao så känns det inte så himla kul just nu... Men, man får ta en dag i sänder och göra det bästa av det hela. På plussidan finns ju att man får mer tid att umgås och kan dra ner lite på alla måsten.
Nu ska jag göra kväll och lilltjejen, som hade en jätterolig dag med fin fångst i sin Valentinelåda (och som därefter utmattad sov en alldeles för lång lur på em), måste i säng.
Nattis!

1 kommentar:

BQ sa...

Några Hjärte-pants fr Sweden?