22 februari 2009

Chips och urrmedicin

I fredags besökte A:s förskola Louisville Science Center i Kentucky, där det fanns roliga maskiner, experiment och info om Amazonas, kroppen, lekavdelning mm.
En späckad upplevelse som krävde lite extra energi. Vi blev bjudna på lunch; en låda med en Subwaysandwich, läsk, chips och cookie. A och jag kunde ha delat på en box för jag åt bara smörgåsen och läsken medan A blev fullt sysselsatt med chipsen och kakan... Jag hade tagit med kalla pannkakor m äppelmos till henne för jag misstänkte att hon inte ville äta smörgås, men hon ville inte äta dem för de var kalla. Självklart fick hon blodsockerhaveri på kvällen före middagen och ringde och skällde ut T för att han inte kommit hem. Tyvärr är det vanligt här med restaurangmenyer, framför allt till barn, som har chips och kakor som tillbehör till "huvudrätten".

Jag blev nog också ganska trött av utflykten för när jag sen nattade A somnade jag själv medan jag satt och sjöng Sov du lilla videung...

Dagen efter, igår alltså, kände jag mig sänkt så det var bara att ta fram det amerikanska husapoteket. Igen. Men på kvällen kändes det bättre och jag pysslade med mitt fönsterprojekt till midnatt och nu är det nästan färdigt! Förhoppningsvis kan jag visa en bild imorgon.

Nu ligger en hel söndag framför oss och kanske blir det en utflykt till vackra Brown County, vår närmaste State Park.
Ha en trevlig fortsättning på söndagen! :)

1 kommentar:

Lisas inredningsblogg sa...

Vilken spännande blogg du skriver! Hit in kommer jag ju garanterat tillbaka :D OCH duuuu. LYCKA TILL i tävligen!