18 februari 2009

Vapenfri shopping


Idag tänkte jag hinna göra klart mitt sovrumsfönsterprojekt så att jag kunde förevisa på bloggen hur fint det blev, men projektet havererade och nu måste jag åka och handla annat material imorgon *suck*... Då har jag E hemma så det lär nog inte bli något pysslande med projektet så länge jag vill rädda det från hjälpsamma små händer...

Jag fick istället en bättre idé och åkte med Lillis och tröstshoppade!

Det ligger ett litet shoppingområde på väg till förskolan och jag har varit nyfiken på en av affärerna ett tag och idag var svepskälet för att åka dit att kolla på en resväska till E innan jag skulle hämta på förskolan.
När vi kom fram sattes den lilla på äkta amerikanskt manér i kundvagnen med en nyinköpt mjuk skyddssits som ska hålla bacillerna borta. Det kanske funkar om man inte som jag shoppar med en klåfingrig bebis som vill se vad som finns under skyddet.
Framme vid entrén stoppades vi av en skylt som upplyste om att vapen inte är välkomna! Hallå, är vi inte i Mellanvästern kanske? Får man inte ens ta med en revolver in? Vad dåligt. Det var bara att gå tillbaka med tjänstepistolen till bilen...

Någon resväska blev det inte men väl en del annat smått och gott, för det här är en butik med allt möjligt mojs i och bara något enstaka ex av varje sort och så var det ju billigt också.
Made in China. Såklart.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Man slutar aldrig att förvånas! ;) Kram

m family goes västerut sa...

Aj aj, du vet vad jag säger om saker Made in China....