10 februari 2009

Inredningsproblem, igen.

Mitt tidigare problem, med hålet i väggen, löstes ju hjälpligt och det känns helt ok nu.
Men nu har jag en annan nöt att knäcka och som jag har funderat på hur man ska lösa:

I vårt Master Bedroom finns ett stort dubbelfönster som det redan var en gardinstång uppsatt till, men den täcker inte de mindre, välvda fönstrena ovanför. Här är det inte så ovanligt att ha ett extra fönster ovanför men alla jag sett har varit halvcirkelformade och för dem finns specialpersienner.
Men detta? Det är ganska irriterande när man får in sol- resp månljus när man inte vill och det kommer att bli värre när sommaren närmar sig.

Det behöver inte vara nåt man kan öppna, typ persienn, för vi har ju de vanliga fönstren och så sitter de mindre ändå så högt att man inte når dem.
En rak gardinstång känns fel. Kan man sätta för nåt fint papper t.ex? Det är det jag lutar starkast åt av det jag tänkt på. Vi kommer ju att bo här en begränsad tid så jag vill inte beställa någon specialdesign heller, så viktigt känns det inte.

Andra förslag eller kommentarer? Tas tacksamt emot från en hemmafru med idétorka...


4 kommentarer:

Sanna sa...

Spinner vidare på din idé med papper. Man kan ju sätta dit tunt papper i olika färger eller i samma färg går klart också. Lycka till! Kram

tjohalia sa...

Du kanske kan måla fönstren med fönsterfärg.. Är lätt att måla med och lätt att ta bort. Finns i flera olika färger också. Ljuset flödar fint genom färgen också..

Kram!!

BQ sa...

Vilket fint fönster! Det ser så bra ut som det är, men så var det ju det där med solen...Själv skulle jag ha en skärm eller sänghimmel vid sängen om jag inte vill ha solen i ansiktet. Men jag skulle gärna titta på månen innan jag somnar. Vänta och se hur ljuset faller när sommaren nalkas.

Anonym sa...

JAg har samma "problem". Tog kontakt med ett företag som heter Budget Blinds. Det var inte så mycket budget i deras offert men de hade flera olika lösningar.

Lycka till!