23 februari 2009

Papperspyssel


Ja, så här blev fönstret då... Tack för alla tips! Papperslösningen kändes enkel och överkomlig; jag kunde ju inte veta innan jag började att jag skulle få börja om efter några timmars jobb plus att det tog mycket längre tid med alla avbrott som uppstod hela tiden. Men skam den som ger sig...

Det blev ett svart ogenomskinligt papper för att få skydd mot starkt ljus men eftersom jag inte helt vill stänga igen plus ha det lite mindre dystert skar jag ut lite mönster och fyllde igen med silkepapper i olika färger, vilket ger ett mjukt ljus som förhoppningsvis gör att barn som sover i "mastersovrummet" inte vaknar av det snabba och allt tidigare gryningsljuset.

Nu ska vi åka till Walmart och jag ska bl.a. kolla in ifall de har någon luftfuktare. Jag börjar nämligen misstänka att den torra inomhusluften (som snurrar runt i ett kretslopp här inne och blåser tillbaka ut i rummen à la hårtork från galler i golvet resp. taket) kan vara delvis orsak till den snuva och hosta som kommit alldeles för ofta den här vintern...

4 kommentarer:

BQ sa...

Grattis! Bedårande vackert och funktionellt. Du är allt bra konstnärlig...

Sanna sa...

Blev superfint. Matchar det gardinerna eller ser jag fel?

Emilie sa...

Det där blev ju jättefint!
Kram Em

m family goes västerut sa...

Impressed!!!!