10 februari 2009

En box full av kärlek. Kanske.

Jag är dödstrött - igår hade vi besök och när de gått gick vi ut en sväng och E somnade i vagnen innan vi ens hann lämna garaget. Han var mao superpigg på kvällen och det föll på min lott att försöka få honom i säng. Jag lyckades framåt 23:30 efter att han fått mysa ett tag med Pippi på lilla dvd:n (den som jag glömde på Walmart före jul, i påse med kvittot i) och så upp tidigt imorse igen, urk. Jag alltså, inte E, han var ledig från förskolan. Idag har vi hjälpts åt att göra iordning hans Valentine-box där han ska lägga alla kärleksbrev han får...

Skönt att ha det gjort, även om det är kul att pyssla. Det är bara det att jag började med lådan redan i fredags, avbruten av blöj-, mat-, spill-, gråt- och buspauser m.m. så det tar sin lilla tid, även små projekt.
Ja, då är det bara att börja på nästa - att fylla boxen med 18 hemsnickrade Valentinekort till på torsdag! Och jag som har världens problem med att få iväg färdiga julkort varje år så hur ska det här gå???

1 kommentar:

BQ sa...

Vilken FIN box! De tar då i för Valentine där i väst...Jag som bara sände ETT kort till de 3 små. E borde ju ha fått ett eget. Skicka HJÄRTE-KRAM!.