19 februari 2009

Distansshopping

Internet är en shoppingkälla som jag tycker är fantastisk, speciellt när man har småbarn - det spelar ingen roll (nästan) hur stojigt det är omkring en, man kan hålla på med sitt inköp utan stress och ta många pauser t.ex. Dessutom är det ju perfekt om man letar efter nåt som inte finns på orten.

Ett färskt exempel är barngrinden som jag nyligen mer eller mindre panikköpte här; den är inte vacker men den funkade ett par dar. Det är en expandergrind, eftersom vi inte vill borra, men varje gång man öppnar den måste man ta bort den helt och hållet och sen pillra tillbaka den, något som är tålamodskrävande och som man pallar med max ett par gånger samma dag, sen är man rätt less.

Men med hjälp av Internet så hittades en annan, mycket praktisk expandergrind som beställdes från New York och ett par dar senare ringde UPS på dörren. Hur bekvämt kan det bli?
Och så är den betydligt snyggare än den första, eller hur?

5 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Den första ser ut som en hundgrind! Länge leve onlineshopping!

Anonym sa...

Den har tillkommit efter besöket !?
/ffm

Sanna sa...

Den första får mig mesta att tänka på ett fängelse tyvärr. ;)

Angelica sa...

Ja, internetshopping är toppen! Och livsfarligt för plånboken. Kände ett behov av tröstshopping igår när jag satt med hemtentan, och vips hade jag beställt 3 klänningar! :-o

Och ja, den nya grinden är mycket snyggare :-)

BQ sa...

Snyggt! Vad gör du med hundgrinden?
Är den tung? Möjlig att ta med till Sverige? Vi har ju ingen grind så den kanske vore perfekt här? Sen kan jag sälja på Blocket! Har nyss sålt en barstol. Allt går åt som smör...och en "amerikagrind" vill säkert många ha så det betyder nog frakt- och inköpspengar tillbaka.