04 februari 2009

Snabba Cash

Det är nu ett tag sen jag hade förmånen att tjäna egna pengar men nyligen skedde det; jag håvade in 30 dollar på ungefär lika många minuter!

En dag knackade det nämligen på dörren och en dam som samlade in data för en undersökning om drogvanor åt U.S. Department of Health and Human Services ställde några snabba frågor (bl.a. ålder, etnisk tillhörighet dvs vit, african american, hispanic etc). Hon knackade in på en dator och så fick hon svaret att både jag och T blev utvalda till att svara på frågor några dagar senare. Eftersom hon gjorde mig vänligt sinnad genom att säga att jag ser mycket yngre ut än vad jag uppgav så var hon välkommen tillbaka.

Vid nästa besök var hon utrustad med en dator med ett frågeprogram om drogvanor och hälsa plus en pärm med bilder på hundratals piller och skumma droger. Eftersom de var okända för mig slapp jag en massa följdfrågor och fick så ihop en fin timpeng, för 30 dollar per person var belöningen för att man ställde upp - tackar!

Så nu ligger de där i lädret och bränner och vill bli använda... Men eftersom det börjar råda akut tekris här (ingen hemmakväll blir riktigt bra utan en kopp Sir Williams te från Sibyllans kaffe- och tehandel i Stockholm) samt en annalkande akut nappkris (E dräller sina nappar omkring sig och hade med ca åtta Mam Soft Ulti när vi åkte hit; nu finns bara två kvar och utan de "gamla goda nappisarna", som han säger, sover han inte så bra...) så kanske jag ruvar lite på hårdvalutan. Förhoppningen är att dollarkursen stiger ännu mer så att man får extra mycket te och napp för pengarna när vi åker hem till Sverige på besök. Är man ekonom så är man!

Inga kommentarer: