09 november 2009

"Aruba, Jamaica..."

Vi får långbesök av T:s föräldrar under jul och nyår och då uppstår ju en gyllene chans att resa lite mer!
Södra Florida är vintervarmt och oupptäckt av oss och jag var sugen på Key West. Men ska man ändå flyga (med bil, non-stop, tar det 21-22 timmar, dvs 3 dagar enkel resa m småbarn... No thank you) ligger ju hela Karibien och väntar söderut...

Ja, varför inte?! Så efter lite research hittade jag till Aruba, strax utanför Venezuelas kust. Och väl där hittade jag en väldigt trevlig Chicagobo som hyr ut ett stort penthouse vid en av världens bästa stränder (enligt USA Today). Det låter nästan för bra för att vara sant men åååh så underbart det skulle vara!
Jag fortsätter att suga på karamellen ett tag till och surfar mer info så får vi se om det kan bli lite karibisk värme till jul...

"Aruba, Jamaica, ooo I wanna take you
To Bermuda, Bahama, come on pretty mama..."



Bilden överst är lånad från Aftonbladet.se och är klickbar om man vill läsa mer om Aruba.
Videon kommer från Youtube.com

4 kommentarer:

BQ sa...

Låter underbart. Inte långt från vårt Tobago och Trinidad. Hoppas bara att ingen orkan förmörkar julhimlen...

Nena in da USandA sa...

Nä, det får vi hoppas. Det sägs iaf att det aldrig kommer orkaner dit...

Camilla sa...

Fy sjutton vad avundsjuk jag blir!! Aruba ar underbart, dit maste ni aka.
Dessutom ligger dt utanfor orkanbaltet. Bara en massa sol och underbara strander. Och hus i alla mojliga farger.

Ha det

Katarina sa...

Hoppas hoppas det blir av! Låter härligt!