26 november 2009

Bekvämt amerikanskt hundliv...

Emellanåt höjer man på ögonbrynen när det görs reklam för någon obegriplig eller totalt onödig sak. Egentligen kanske jag inte alls borde bli förvånad över utskicket jag fick där det bl.a. görs reklam för en hundstege, med tanke på vad jag observerat tidigare. Är det någon som kommer ihåg när jag skrev om vår grannhund som så bekvämt rastas från altanen (det går att läsa om här annars)? Sedan dess har jag från flera håll fått reda på att det är jättevanligt här att rasta jycken på tomten ochdet är inte alls konstigt att inte ta upp det (som våra grannar, 5-barnsfamiljen; när jag sa till A att de inte fick gå på deras baksida sa hon att hon kollar var hon går och kryssar och hoppar över hundavfallet... yuck!).
Men det folk kan bli putta över är om någon annan rastar sin hund på deras tomt.

Sen blev en annan svenskmamma inte särskilt glad över att en grannhund rastades nedanför en lekställning, som visserligen är på grannens tomt men som barnen får låna, med resultat att ett av barnen hamnade rakt i klägget när han åkte rutschkana... Urk!

Nä, lite roligare är det att tänka på att det är Thanksgiving Eve ikväll då USAs största högtid inleds och en härlig långhelg med kalkoner och Black Friday hägrar! So long!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gör man inte för sina fyrfota vänner ????

ffm

BQ sa...

V börjar bli gammal(15). Han skulle behöva en sån stege varje gång han ska upp i sängen till mig...Inte dumt alls! Kan tänka mig köpa...