23 november 2009

Jättebebisar och söndagsödsligt

Här har varit bråda dagar, bl.a. gick nästan hela lördagen åt för mig och A när vi skulle göra några inköp samt göra några återköp. Det är så smidigt att lämna tillbaka saker här, man blir aldrig ifrågasatt och om man inte har kvar kvittot så går det bra det med. Vi trängdes med en massa andra lördagsshoppare och gjorde några fynd, bl.a. några Sperry kvalitetsbarnskor för 8 dollar styck.

Däremot blev det ingen "babypyjamas" till E (en sån där hel med fötter). Han älskar sin giraffpyjamas i plysch som snart är för liten och jag hade tänkt försöka hitta en i hans storlek. Trodde att han var lite för stor för en sån men där hade jag fel; jag hittade fotpyjamasar upp till storlek 17 år! (Det kanske finns för vuxna med frusna fötter också...?) Men alla jag hittat här är i 100% polyester och det tycker inte jag är så trevligt att sova i, så E får fortsätta att nöta på giraffen.

Ja, lördagen var folk som sagt ute och rörde på sig men idag söndag runt lunchtid var det öde vägar som mötte mig och Madde när vi var ute på en liten träningsrunda. Att det var tomt på vägarna beror bl.a. på att väldigt många går på söndagsgudstjänst här (Hobby Lobby har t.o.m. stängt för att personalen ska kunna besöka kyrkan), men hade jag åkt lite senare hade det nog varit tvärt om när alla skulle hemåt igen, för så gott som alla tar bilen när de ska någonstans.

Nu ska mina apostlahästar få ta mig till övervåningen - Good night, sleep tight! :)

2 kommentarer:

BQ sa...

Som sagt på väg...24/12 har E sin fotis. Behövs väl inte på Aruba(?)

Nena in da USandA sa...

Va, fick du tag på en? Härligt, vad glad han kommer att bli!! Kram!