13 november 2009

Nattvandrarpussel

Amrisar är experter på stora, kuddfluffiga sängar (som på bilden, lånad från bedbathandbeyond.com).
Vi investerade i en King Size-säng när vi flyttade hit, eftersom den är 13 cm bredare än de bredaste dubbelsängarna hemmavid. Har man tre små trygghetstankande nattvandrare i huset så är varje extra centimeter välkommen.
I natt vaknade jag av att Lillis låg och snarkade bredvid mig (hur hon nu kom dit? Hennes spjälsäng står bredvid min, men hon kan väl inte ha klättrat över? Eller lyfte jag över henne i sömnen när hon ville upp?) samtidigt som Mellis kom in och lade sig i mitten. Strax efteråt kom Storis tassandes och då blev det problem med hur jag skulle pussla ihop allt utan att väcka någon. Till slut låg Lillis i sin säng och jag låg, som så ofta, inklämd mellan två barn med mitt täcke på tvärsen för att täcka alla. Mina fötter var utanför men det var lika så bra för det blir som en bastu med de små kaminerna bredvid.

Varför kan inte amrisarna uppfinna en "Pope Size Bed" eller nåt, de har ju ofta så gigantiska sovrum att den lätt skulle få plats?
Nu ska jag smyga upp och hoppas på att få njuta av min egen säng själv ett tag innan invasionen börjar... Gäääsp!

2 kommentarer:

BQ sa...

Låter helmysigt...men jag förstår om det blir FÖR mycket ibland. Jag har ju bara en liten V i sängen.
Idag har vi -2C både här och hos er tydligen.
Se H:s kommentar nedan.

Nena in da USandA sa...

Ja, det blir lite väl trångt emellanåt... men om det bara är en så är det bara mysigt.
Vi har kallt på morgnarna men när solen börjar värma får vi uppåt 15-20 på em. Ha det!