24 november 2009

Fakirpasset - grymmaste dealen?

Godmorgon! Vid den här tiden på dygnet (07:00) brukar jag i normala fall vara ganska trött, nattuggla som jag är. Men idag: pigg som en mört (än så länge...) fastän klockan ringde 04:30, för att jag skulle hinna vara med på ett spinningpass på gymmet strax efter 05.

Jag gjorde ett riktigt kap på en auktion nyligen då jag kom över ett halvårs medlemsskap för en bråkdel av vad det normalt kostar och äntligen har jag nu startat upp det hela. När jag såg schemat för första gången trodde jag att det var felskrivet, för vem är galen nog att träna vid den tiden? Men sen insåg jag att det faktiskt är väldigt smart, t.ex. om man har barn för då är man hemma igen normal "duschtid" och dessutom piggare än vanligt och allt man ska ordna innan avfärden till preschool går mycket snabbare! Och jag hann t.o.m. blogga några rader...
Ha en bra dag! :)

7 kommentarer:

Camilla sa...

Trodde först att jag läste fel. Spinningpass kl 05! Då sover jag nog som bäst eftersom jag har ganska svårt att somna, förutom i soffan framför tv:n. Det verkar vara det absolut bästa sömnpillret i världen.
Men om man inte har möjlighet att gå andra tider så är det ju perfekt.
Full rulle nu Magdalena :)

kalaslotta sa...

Det skulle jag gärna gå på men maken lämnar huset 5 så jag skulle behöva ett pass som börjar vid tre halv fyra...inte många som har det....inte skulle jag gå heller för den delen haha

HAr min eliptical i källaren som tur är.

m family goes västerut sa...

WOW.... Aldrig att du får med mig dock...

BQ sa...

Du är i gott sällskap med Sveriges nya superkändis-hemmafru Anna Anka i Hollywood! Hon gör som du - tränar innan barnen ska ha frukost. Att hålla sig i form är hennes recept för ett lyckligt äktenskap. Men du behöver nog inte följa alla hennes råd...(fniss! fniss!) Vet inte hur känd hon är i USA i allmänhet, men i Sverige satt miljoner klistrade vid TV:n när "Svenska Hollywoodfruar" gick. Det var mest fru Anka som drog. Och hon ska konkurrera med riktiga Anka (Kalle) på julafton!

Katarina sa...

Oj oj, vilken energi du fick av ditt första pass! Morgonträning är säkert riktigt skönt när man väl börjat,, det var ju det där med att börja...

Nena in da USandA sa...

Camilla: Tack för peppning, ska försöka fortsätta den påbörjade vägen nästa vecka efter Thanksgiving... Ha det! :)

Kalaslotta: Nä, där går absolut gränsen, hade heller inte gått tidigare... Vi har ett litet gym i källaren men jag orkar faktiskt aldrig ta mig ner dit på morgonen, skjuter hellre på det till senare på dan när jag inte måste passa en särskild gymtid...

M family: Tur att det finns senare pass som jag kanske kan få sällskap till då... :)

BQ: Nä, den där Anna Anka har jag faktiskt noll koll på, har aldrig sett henne...

Katarina: Ja, det är det värsta, men när jag väl bestämt mig visste jag att jag skulle bli väldigt sur på mig själv senare om jag somnade om när klockan ringde, så det var bara att pallra sig iväg...

BQ sa...

Anna Anka säger att hon är jättekänd i USA...(är ju gift med gamle "Diana"-sångaren Paul Anka).
Våra kvällstidningar har under hösten haft jättemycket skriverier om henne och de andra svenskfruarna (tänkte att ni i USA kanske tittar hem till nätupplagan på AB ibland).
Började följa det för att jag känner er "småfruar" i Columbus! Tänkte att det kanske finns likheter...(de finns, men tur att mycket också är olikt)