17 november 2009

Bisonbiffburgare

Ikväll är jag trött och har idétorka vad gäller vad jag ska skriva om...
Idétorka är även ett kroniskt tillstånd när det gäller mig och matlagning; barnens kräsna enformighet har liksom tagit död på nästan alla kreativa initiativ. Skyller jag på iallafall, men det är väl när de är så kräsna som det egentligen är tillfälle att ta ut svängarna och bjuda på något annorlunda för att hitta nya favoriter, men oftast vågar jag inte. Dock har jag vågat bjuda barnen på spännande Bison-biff! Eller, det var väl kanske snarare vi vuxna som tyckte att det var spännande med lite cowboys-och-indianer-nostalgi... Barnen har inte en susning om vad det är som är så speciellt med bison, och ärligt talat så smakade det inte särskilt annorlunda heller, om jag tänker efter...

2 kommentarer:

BQ sa...

Håll ut! När du är på Aruba inspireras du av det karibiska köket...

Nena in da USandA sa...

BQ: Ja, det återstår ju att se vad kidsen tycker om det... Vi har iaf fått höra att det finns amerikanska snabbmatssställen där så att de säkert överlever... :)