11 januari 2009

Deppigt och nattsvart...


När man befinner sig i "Staterna" så finns ett enormt utbud av sport, särskilt om man är intresserad av framför allt basket, baseball och amerikansk fotboll, men även hockey, tack och lov. Det är såklart jätteroligt att på närmare håll kunna följa favoritlaget San Jose Sharks eller t.ex. Zäta och övriga i svenskgänget i hyfsat närbelägna Detroit Redwings, men så vandrar tankarna förstås iväg till laget som ligger en närmast hjärtat, Djurgårdens IF... Men en titt på tabellen på http://www.elitserien.nu/ får mitt humör att falla som en puck. Vad har hänt? Ja, jag vet, de senaste säsongerna har varit lite knaggliga med missade slutspel, men att växelvis med SSK prenumerera på jumboplatsen känns ju lite väl...

Får drömma mig tillbaka till säsongerna 99/00 resp 00/01 då DIF var på topp, fyllde Globen (som för ovanlighetens skull kokade) i slutspelet och till slut tog hem SM-guldet... Å, det var tider det, *suck*...

Nä, gott folk, gå och fyll Hovet, lyft fram Laget och gör som jag och bli medlem i Klubben och stärk laget så att de orkar klättra i tabellen och åter få glänsa som Stockholms Stolthet!!! http://www.difhockey.se/medlem

4 kommentarer:

Angelica sa...

Nu ska jag inte låtsas som att jag är ledsen över att DIF ligger där de ligger, för det är jag inte ;-) Men jag vet hur det känns att ligga på den där skitplatsen, det är inte roligt alls faktiskt.

Vad jag däremot tycker är riktigt trist är att supportrarna verkar ge upp, man fyller liksom inte halva Hovet ens längre. Folk ska ju stötta sitt lag, även när det går dåligt!

Anonym sa...

Här är det ödes matcher varannan dag ...
Nu kom ett 'kaffe bud'.

//ffm

Sara Mårtensson sa...

Hihi.. vad är Hockey ;-)

Vad roligt att du gillade mina bilder på fyrverkerierna! Hur jag lyckades vet jag inte men jag använde mig av min nya systemkamera och fotade som en galning! :-) Inget stativ ingen konstig inställning.

Gott nytt år till dig och hoppas ni fått en bra start på det nya året!

Ha en fin vecka!

Kram Sara

BQ sa...

H sänder en hälsning och kommenterar följande: Det verkar som om elitishockeyn håller på att vara på väg ut ur Sveriges storstadsregioner - Hammarby försvann för 20 år sedan, AIK för 5-6 år sedan och nu då DIF. Malmö är utanför, trots stora satsningar, och Frölunda kämpar på i mitten någonstans. Däremot verkar Norrlands-kusten vara pg med Brynäs, Timrå, MODO, Umeå, Skellefteå och Luleå. H ser detta som en strukturell fråga.