25 januari 2009

Konstiga kompisar...

Innan vi avverkade dagens grymma shopping så var jag och A till läkaren eftersom småsyskonen igår fick diagnosen öroninflammation och början på lunginflammation = penicillinkur ordinerad. A var den som vart sjuk först men är bara lite rosslig nu, men det kändes bäst att kolla upp iaf. När vi satt inne på doktorns rum och väntade på honom tittade vi på ett infokort där det bl.a. var en mamma som rökte bredvid en liten flicka. A tyckte det var bra att inte jag röker och jag sa att det kan vara väldigt farligt och tog upp ett exempel på en god vän som dog för några år sen pga rökning:

Jag: Jag kände en person en gång som dog för att hon rökte.
A: Men nu är du ju stor och då behöver du inte henne mer.
Jag: Men hon var ju min kompis.
A: Man kan väl inte vara kompis med ett skelett heller!

Eeeh... jag hade inte sagt något om skelett; det är ofta man blir förvånad över vad de små liven associerar till! :D

A blev iaf friskförklarad och DIF tog sin femte raka och har avancerat till 9:e plats - en bra dag med andra ord! :)

Inga kommentarer: