29 januari 2009

Hemmafruträningsläger...

...känns det som nu för imorgon torsdag ska förskolan vara stängd igen! Tredje dan på raken...

Che? Jag fattar inte riktigt varför för det slutade att snöa vid 11-tiden idag och det ska inte komma mer snö nu, och det som kom var inte mer än att jag, med assitans av två barn, pallade att skotta bort det från uppfarten plus sidewalken som går runt halva huset. Samtidigt som grannen tog ut sin snöslunga och körde hårt (E gömde sig i garaget för det stank gammal snöskoter om den och den lät rätt mycket), och till slut avslutade med att salta hela uppfarten...

Jag har MYCKET kvar att lära om de seder och bruk som förekommer här och jag måste nog avslöja min okunnighet nästa gång vi blir insläppta till förskolan genom att fråga om varför det var stängt när det inte snöade längre, för för en härdad viking är det inte helt självklart.
Om jag fortfarande kommer ihåg att jag skulle fråga när de väl öppnar, för det kan ju dröja, verkar det som...

1 kommentar:

BQ sa...

Märkligt. Hur kan de arbeta 2 i en familj med barn om det är dessa ständiga avbrott i förskolan? Då riskerar de ju jobbet. Eller är det därför vanligare med hemmafruar i USA? Och den amerikanska ekonomin! Det måste ju bli rasande stora BNP-bortfall om man hållar vägar etc stängda för lite snö...Kanske kraschen till en del beror på trassel i infrastruktur, barnomsorg osv?