14 januari 2009

Lång dags färd mot natt...

E har förskola tisdag och torsdag, 9-11:30. På förskolan har de drop-in alla dagar; det kallas Splendid Days och där får barnen vara 7-18, de har stämpelkort och man betalar 4:50 USD i timman. Splendid är mer lek än undervisning och populärt bland barnen. Sedan E vant sig har han fått en del Splendid-tid emellanåt och han har även valt själv att gå vissa dagar. Igår slutade A:s klass 11:15 och E fick gå kvar medan A hängde med på kinabuffé och shopping.

Jag trodde E skulle vara trött efter en heldag igår men det var istället fullt pådrag till fram emot elva på kvällen och A hängde på... E hade fått sova middag på Splendid och då blir det ingen egen tid alls på kvällen för föräldrarna och Mom får det tufft morgonen efter då de små liven ska upp. Utan förmiddagskaffe hade jag legat i koma för länge sen, är så trött och längtar bara efter att det ska bli kväll då jag får sova igen... kanske. Har hela gänget hemma idag då A var lite hostig imorse.

(Kl 22, elva timmar efter att jag påbörjade inlägget - tre små vildbattingar som höll mig fullt sysselsatt hela dagen och oförmodat länge på kvällen... Här har blivit kallt och snöat; nu håller jag bara tummarna att skolan inte ska vara stängd imorgon!)

Nu är det verkligen äntligen kväll och jag har glömt bort vad jag tänkte skriva om så jag avrundar väl här så att jag får zzzova... men jag måste bara kort berätta om shoppingen jag nämnde tidigare för nu har jag fyndat igen! På en av favvisbutikerna här, Hobby Lobby, hade de 90% rabatt på julsakerna - wow, för bra för att nobba! Tiden går ju så fort så snart är det jul igen. Jag och A gick loss i hyllorna och skrapade ihop en fin liten hög för 50 dollar (ca 400 kr). Det dyraste var tygpresentband med glitter och annat blingbling på, de kostade normalt 20 men nu 2 så det blev några stycken. Glasskålar, presentinslagningsgrejer och diverse annat (tex stora julblockljus för en dollar), A köpte pynt. Det fyndigaste var nog Scotch magic-tejpen, den fick jag för ca 15 cent (1 kr) rullen, inkl. hållare! Ja, sen var vi på en affär till och hittade bra saker men hela shoppingsyftet var egentligen att hitta nåt till vårt vägghål, återkommer om vad det blev.

Nu ska jag gå och släcka den kitchiga lilla lampan som har fått ersätta elljusstaken på vitrinskåpet (finns inga fönsterbrädor här så ljusstakarna har stått på andra ställen). Hemsk eller kul? Udda iallafall. C U!

2 kommentarer:

tjohalia sa...

Jag tror att du klår mig i shopping, Nena.. PÅ ett APT-möte skulle vi skriva en kort presentation om den som satt till höger om sig och då skrev Cina bla att jag är shopping-galen.. Syftet var att vår nya rektor skulle få veta lite om oss... Men jag erkänner både glatt och villigt.. Jag GILLAR att shoppa, speciellt skor och kjolar.. Synd bara att Rönnberg tycker det är både onödigt, jobbigt och alltid alldeles för dyrt. Han köper aldrig mina motiveringar när jag fyndat något på rean.. "Jag har sparat 100 kr". Då säger han krasst att jag har förlorat 100 kr mindre..

Hälsa till din familj!!

Kramar

Ps. Vet du när ni kommer hem och hälsar på??

BQ sa...

Lampan är härlig - en trasselsudd när den är som bäst! Dvs självlysande.
Är det jag som lärt dig shoppa?
Minns alla NK-besöken med sittning på Clock efteråt...