28 januari 2009

Snowtime!


I natt har det vräkt ner snö så nu är världen vintervit.
A blev lika glad som om hon dragit högsta vinsten imorse när hon fick höra att förskolan är stängd idag igen.
Och nu är hon, som brukar vara värsta innesittaren och nästan aldrig går ut frivilligt, på eget initiativ laddad och färdigklädd för att plumsa ut! Så det är bara för mig att gå och dra på vinterstället också så att jag kan vara med och göra snöänglar och rulla omkring - det är kul att ha småbarn som förkläde när man själv vill rumla runt i snön! Hehe, undrar vad grannarna skulle tänka om det bara var jag som for runt därute istället för att göra nån vuxenvintergrej som att skotta t.ex!
Javisst ja, skottningen... :(

2 kommentarer:

Angelica sa...

Så mysigt med snö!

Fick du mitt mail förresten?

Anonym sa...

Kul att ha barn som vill gå ut

Själv har jag suttit hemma med tre zombieliknande kids (och nej, det är inga tonåringar utan 8,7,3!)

Skulle gärna ha gått ut och gjort snöänglar om det inte börjat regna här i CT.

Hej!