22 januari 2009

En bra sjukdag

Gissa om jag är trött på att vara hemma med sjuka barn? A har varit hemma sedan i onsdags förra veckan...

Men idag har varit en bra dag:

+ Jag somnade rekordtidigt igår kväll, 22:30, och blev bara väckt 1-2 ggr pga tappad-napp-kris.
+ E vaknade före mig men gick ner till T.
+ Jag fick sova till åtta nästan, och var utsövd!!
+ A och B vaknade strax därpå, utsövda och glada, och E hade redan hunnit ätit frukost!
+ A och E har varit ganska mycket sams idag och på bra humör!
+ Jag hann träna en stund före middagen!
+ Jag har fått lite träningsvärk.
+ Såg att Elitserien är väldigt tight och att DIF, på plats 11, lika gärna kan vara på slutspelsplats när som!
+ A har varit feberfri idag och kan åka till förskolan imorgon!
+ A längtar till förskolan!
- ...Kanske lite för mycket för hon är så uppvarvad nu att hon är uppe fortfarande (22) så jag får ta med henne upp nu,
+ dvs jag verkar komma tidigt i säng igen! En toppendag i hemmafruns vardag alltså och imorgon får vi andas lite frisk luft igen, hurra!...

3 kommentarer:

Angelica sa...

Så skönt för dig med en bra sjukdag! :-) Det behövs för att ladda batterierna.

Och ja, det ska bli underbart att åka till New York i maj och det blir första gången för oss båda där :-)

BQ sa...

Hoppas att idag har varit en bra dag på förskolan också. Kramar till A+E+N!
H har skickat en kommentar under Sport (11/1) sedan han läst äldre inlägg.

BQ sa...

PS Glömde en hälsning från H under rubriken Politik, 21/1.